Werkwijze

In 5 stappen naar duurzame verbeteringen

Rendus Organisatieadvies heeft een geijkte werkwijze waarmee problemen doelgericht en stapsgewijs worden aangepakt

1.     Kennismaking en inventarisatie acute pijnpunten

Tijdens een vrijblijvend eerste gesprek en/of een quickscan maken we inzichtelijk welke acute pijnpunten er zijn. We stellen een plan op met directe acties en een voorstel voor structurele verbeteringen en een breder onderzoek in een vervolgfase.

2.     Analyse ondernemer en onderneming

We nemen een diepe duik in het bedrijf door middel van interviews, vragenlijsten, meelopen en het verzamelen van bedrijfs-, markt- en branche-informatie. Op basis daarvan schrijven we een persoonlijk plan voor jou als ondernemer, en een plan van aanpak – met verbeterkansen – voor het bedrijf. 

3.     Plan van aanpak

We beschikken over een rijk gevulde toolbox met methoden en modellen. Op basis daarvan ontwikkelen we voor iedere opdracht een maatwerkplan. In gezamenlijkheid scherpen we dit document aan tot we een definitief plan van aanpak hebben. 

4.     Uitvoering 

Tijd voor actie. We staan jou als ondernemer bij met advies, coaching en workshops, bijvoorbeeld over conflicthantering. Zo helpen we jou om je persoonlijke doelen te realiseren. Desgewenst zijn we ook in het bedrijf actief, bijvoorbeeld als interim-manager of projectmanager. 

5.     Meten en bijstellen

Met onze aanpak werken we heel gericht aan de gestelde doelen. Door te meten leggen we vast welke resultaten we bereiken. Na verloop van tijd evalueren we de voortgang en sturen waar nodig bij. 

Goed om te weten

Persoonlijke groei van jou als ondernemer staat centraal in onze aanpak. Daarom geven we het adviestraject gezamenlijk vorm. Jouw kennis van het bedrijf en onze expertise: dat is een krachtige combinatie. Samen sparren we over struikelblokken en hete hangijzers. We doen het dus samen en je staat zelf aan het stuur. Juist dat geeft een enorme boost in je zelfvertrouwen als ondernemer.

Partners

Organisatorische veranderingen kunnen ook leiden tot fiscale en administratieve vraagstukken. Om ook op die terreinen maatwerk te kunnen bieden, werkt Rendus Organisatieadvies samen met Rendus Accountants & Belastingadviseurs en Rendus Personeel & HRM. We brengen je graag met hen in contact, in de wetenschap dat het ook daar fijn geregeld is. Natuurlijk is dat geen verplichting: je kunt ook kiezen voor alleen de diensten van Rendus Organisatieadvies. 

Beschik je al over adviseurs voor bijvoorbeeld financiële of administratieve ondersteuning? Geen probleem: we werken graag samen met anderen. Juist door kennis te delen kun je elkaar aanvullen en zo tot betere resultaten komen.

Heb je behoefte aan een specialist binnen een andere discipline dan we bij Rendus aanbieden? Vraag ons gerust om advies. We beschikken over een groot zakelijk netwerk en brengen ondernemers graag met elkaar in contact. 

 

Nieuwsgierig?
Neem contact met ons op!